Posted by: henrikas | 2008-06-13

Lancia Bertone Stratos Zero

Lancia Stratos Zero

Jei tu esi ūgio panašaus kaip aš (~190cm) ir dar retkarčiais megzti galvą užversti į viršų, tai galimybė užkliūti už šio automobilio arba jo nepastebėti iš tikrųjų labai nemaža. Mašinikė aukščio su lyg formulės bolidu, tik va nėra kur galvos iškišti. Gal aš ir truputi perdedu, bet kad žema – tai faktas. Keistas mašinukas. Pirmas klausimas ar ten į tą mašiną kas nors tilptų. Na tikrai ne mano ūgio žmonėms ši mašina, nebent mane per puse perpjovus. Ir tas dizainas – keistas, kažkoks neįprastas akiai, labiau panašu į kosminį laivą, nei į automobilį. Įdomu ką žmonės mastė 1970 metais, kai šis automobilis, dizainerio Nuccio Bertone šedevras, buvo pristatytas Turino Motorshow metu. Turbūt galvojo tą pati, ką ir pats dizaineris – kosminių formų automobilis. Beje, pristatytas jis buvo toje pačioje vietoje, t.y. Turino ekspozicijų rūmai, kaip ir šiuo metu vykstanti paroda.

Nuccio Bertone

Nuccio Bertone, kurio tikrasis vardas Džiusepė buvo (mirė 1997 m.) įžymus automobilių konstruktorius ir dizaineris. Bertone sukūrė virš 31 tūkst. automobilių korpusų. Alfa Romeo, Fiat, Lamborghini ir netgi Ford džiaugėsi jo kūriniais. Be to, reiktų paminėti, kad jis taip pat buvo lenktynininkas. Atstovavo tokioms komandoms Fiat, Maserati, Ferrari.

Atidaryta Stratos

Gaila, kad šios parodos metu nieks neleidžia atidarinėti automobilių, nes šią mašinikę būtų labai įdomu atidaryti. Juk norint patekti į jos vidų, reikia pakelti visą priekį ir, kas įdomiausiai, tu į ją neįsėdi, o „įeini“. Neabejotinai, kai šis automobilis buvo pagamintas, jame nieko konvencinio nebuvo, apart to kad ratai buvo apvalus. Novatoriškas dizainas, monokokinė važiuoklė specialiai pagaminta šiam modeliui, variklis įmontuotas centre, 358 cm ilgio ir tik 84 cm aukščio, mano stalas ir tas aukštesnis. Hmm… įdomu, namie, vietoj staliuko, ar būtų praktiška naudoti.

Lancia Stratos Rally

Tikrosios sėkmės Lancia Stratos susilaukė ralio trasose. Turbūt neveltui, kažkam pasirodė, kad šis automobiliukas sveriantis tik 709 kg gali turėti pasisekimą ralio trasose. 1971 metais šviesą išvydo naujas, patobulintas Lancia Stratos su nauju 2,4 litro V6 Ferrari Dino varikliu. Šio variklio galingumas 160 arklio galių. Hmm… 0,22 AG/kg atrodo visai neblogai, nors ir neesu ekspertas, bet manau užsimušti pakaktu. Nors man ir senojo 1,6 litro Lancia Fulvia DOHC variklio, kurio galingumas 115 AG, pakaktu.

Stratos iš galo

Lancios Stratos debiutas ralio trasoje truputi užtruko. 1972 m. daugiau nieko ypatingo, be pristatymo neįvyko. Lancia vis laukė savo, raliui skirto, variklio. Bet visgi po didelių diskusijų ir prieštaravimų buvo nuspręsta naudoti Ferrari variklį. Taigi 1924 metais, pagaliau, šiam automobiliukui, po to kai Lancia pagamino 400 automobilių reikalingų patvirtinimui, buvo gautas leidimas dalyvauti Group 4 (sportiniai automobiliai) ralyje. Norėtųsi paminėti, kad iš pirmtako turbut beliko tik kebulo formos.

Ir kaip jūs manote? Šis mašinukas laimėjo 17 pasaulio čempionato etapų, 50 Europos čempionato etapų. Legendiniame Monte Carlo ralyje šventė keturias pergalės iš penkių nuo 1975 m. iki 1979 m. Tikrai neprasti skaičiai.

Na, o pabaigai truputis video medžiagos.

<

Advertisements

Responses

  1. skaityk skype ir email 🙂 laukiu atsakymo 🙂

  2. labai ten grazu bello


Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

Kategorijos

%d bloggers like this: